HOME TheInfoList.com
Providing Lists of Related Topics to Help You Find Great Stuff
[::MainTopicLength::#1500] [::ListTopicLength::#1000] [::ListLength::#15] [::ListAdRepeat::#3]

BelTA
The BELARUSIAN TELEGRAPH AGENCY or B ELTA
ELTA
(Belarusian : Беларускае Тэлеграфнае Агенцтва, Russian : Белорусское Телеграфное Агентство, БелТА) is the state-owned national news agency of the Republic of Belarus
Belarus
. It operates in Russian, Belarusian, English, German and Spanish languages. CONTENTS * 1 History * 2 Criticism, EU sanctions * 3 See also * 4 References * 5 External links HISTORYThe agency was founded on December 23, 1918. During the Soviet occupation of Belarus
Belarus
BelTA cooperated with the Telegraph Agency of the Soviet Union (TASS), although it was legally independent of it. Since the restoration of Belarusian independence in 1991
1991
, BelTA has been the national news agency of Belarus
[...More...]

"BelTA" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Zvyazda
ZVIAZDA (Belarusian : Звязда, , literally: "The Star") is a state-owned daily newspaper in Belarus
Belarus
. CONTENTS * 1 History and profile * 2 See also * 3 References * 4 External links HISTORY AND PROFILE Zvyazda
Zvyazda
was founded in 1917 as an organ of the Minsk
Minsk
Committee of Russian Social Democratic Labour Party ( Bolsheviks
Bolsheviks
). Zviazda was twice closed down by the Russian Provisional Government but continued being published under different names. At some periods of World War I
World War I
and the Polish-Soviet war
Polish-Soviet war
Zviazda was printed in Smolensk
Smolensk
. From 10 July 1944 Zviazda has been published in Minsk
Minsk

[...More...]

"Zvyazda" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Pravda
PRAVDA (Russian : Правда; IPA: ( listen ), "Truth") is a Russian broadsheet newspaper, formerly the official newspaper of the Communist Party of the Soviet Union
Communist Party of the Soviet Union
, when it was one of the most influential papers in the country with a circulation of 11 million. The newspaper began publication on 5 May 1912 in the Russian Empire
Russian Empire
, but was already extant abroad in January 1911. It emerged as a leading newspaper of the Soviet Union
Soviet Union
after the October Revolution
October Revolution
. The newspaper was an organ of the Central Committee of the CPSU between 1912 and 1991
[...More...]

"Pravda" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Rabotnichesko Delo
RABOTNICHESKO DELO (Bulgarian : Работническо дело, "Workers' Deed") was a leftist Bulgarian newspaper that was the organ of the Bulgarian Communist Party
Bulgarian Communist Party
's Central Committee and was one of the People\'s Republic of Bulgaria
Bulgaria
's highest-circulation newspapers. The newspaper was established in 1927 and was issued from Sofia
Sofia
. The paper was renamed to Duma in 1990. Duma, despite some financial troubles, is still issued today. Rabotnichesko Delo was initially the weekly of the Bulgarian Workers' Party. Although it was banned following the Bulgarian coup d\'état of 1934 , it was nevertheless published illegally until 1944. In 1938, it merged with Rabotnicheski Vestnik, the Bulgarian Communist Party's newspaper, founded in 1897
[...More...]

"Rabotnichesko Delo" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Rudé Právo
RUDé PRáVO (Czech for RED JUSTICE or THE RED TRUTH) was the official newspaper of the Communist Party of Czechoslovakia
Communist Party of Czechoslovakia
. CONTENTS * 1 History and profile * 2 In popular culture * 3 See also * 4 References * 5 External links HISTORY AND PROFILE Rudé právo
Rudé právo
was founded in 1920 when the party was splitting from the social democrats and their older daily Právo lidu (People's Right). During the 1920s and 1930s it was often censored and even temporarily stopped. In autumn 1938 the party was abolished and during the German occupation and World War II
World War II
that came soon afterwards the newspaper became an underground mimeographed pamphlet
[...More...]

"Rudé Právo" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Pravda (Slovakia)
PRAVDA (the Slovak word for "Truth") is a major centre-left, newspaper in Slovakia
Slovakia
. It is owned by PEREX. HISTORY AND PROFILE Pravda
Pravda
was established in 1920. The average daily circulation of Pravda
Pravda
in 2011 was 71,460 copies and the average number of daily sold copies was 53,646. Since 2010, Pravda
Pravda
has seen a continuous increase in the daily news-stand sales. The online version, pravda.sk has 1,250,152 real users according to current AIM figures of September 2012. As of the beginning of 2011, every edition of Pravda
Pravda
daily has been read by about 280 thousand people, that is about 6 per cent of Slovak population aged between 14 and 79. Some 60 per cent of Pravda readers (approx. 170 thousand people) are men, and the count of Pravda’s daily female audience is about 110 thousand
[...More...]

"Pravda (Slovakia)" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Central Newspapers Of The Soviet Union
The following publications were known as CENTRAL NEWSPAPERS in the Soviet Union . They were organs of the major organizations of the Soviet Union
[...More...]

"Central Newspapers Of The Soviet Union" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Mass Media In Communist Czechoslovakia
HISTORY Politics Economy Industry Agriculture Foreign trade Transport Education Demographics Government structure Health and social welfare Mass media Resource base Religion Society ------------------------- * v * t * e The MASS MEDIA IN COMMUNIST CZECHOSLOVAKIA was controlled by the Communist Party of Czechoslovakia
Communist Party of Czechoslovakia
(KSČ). Private ownership of any publication or agency of the mass media was generally forbidden, although churches and other organizations published small periodicals and newspapers. Even with this informational monopoly in the hands of organizations under KSČ control, all publications were reviewed by the government's Office for Press and Information. Censorship
Censorship
was lifted for three months during the 1968 Prague Spring but afterward was reimposed under the terms of the 1966 Press Law
[...More...]

"Mass Media In Communist Czechoslovakia" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Nasha Niva
NASHA NIVA (Belarusian : Наша Ніва, Naša Niva, literally Our field) is one of the oldest Belarusian weekly newspapers, founded in 1906 and re-established in 1991. The current editor-in-chief is Andrej Skurko , who succeeded Andrej Dyńko . CONTENTS* 1 History * 1.1 1906-1915 * 1.2 Since 1991 * 2 External links * 3 References HISTORY1906-1915 Nasha Niva
Nasha Niva
logo in the early 20th century (written in the Belarusian Latin alphabet ) The newspaper was founded in 1906 by members of the Belarusian Socialist Union (Hramada) in Vilna (modern Vilnius) that was a centre of the Belarusian national movement at that time. Nasha Niva
Nasha Niva
was amongst the first newspapers in Belarusian language
Belarusian language
. It published news about Belarus
Belarus
and literary works by Belarusian authors
[...More...]

"Nasha Niva" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Eur-Lex
EUR-LEX is an official website of European Union law
European Union law
and other public documents of the European Union
European Union
(EU), published in 24 official languages of the EU . The Official Journal (OJ) of the European Union is also published on EUR-Lex. Users can access EUR-Lex
EUR-Lex
free of charge and also register for a free account, which offers extra features
[...More...]

"Eur-Lex" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Eastern Bloc
The EASTERN BLOC was the group of socialist states of Central and Eastern Europe , generally the Soviet Union
Soviet Union
and the countries of the Warsaw Pact
Warsaw Pact
. The terms COMMUNIST BLOC and SOVIET BLOC were also used to denote groupings of states aligned with the Soviet Union, although these terms might include states outside Central and Eastern Europe
[...More...]

"Eastern Bloc" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Broadcasting In The Soviet Union
BROADCASTING IN THE SOVIET UNION was owned by the state, and was under its tight control and Soviet censorship . Broadcasting
Broadcasting
's governing body in the Soviet Union
Soviet Union
was the "USSR State Committee for Television and Radio Broadcasting", or USSR Gosteleradio (Государственный комитет по телевидению и радиовещанию СССР, Гостелерадио СССР), which was in charge both of Soviet TV and Soviet radio
[...More...]

"Broadcasting In The Soviet Union" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Laiko Vima
LAIKO VIMA (Greek : Λαϊκό Βήμα, "People's Tribune") is a bi-weekly newspaper published in Gjirokastër
Gjirokastër
, that serves the local Greek communities in Albania
Albania
. It was founded in 1945 and was the only newspaper printed in the Greek language
Greek language
during the Socialist People\'s Republic of Albania
Albania
. CONTENTS * 1 Background * 2 Founding and censorship (1945–1991) * 3 Post-communist period * 4 See also * 5 References * 6 Sources BACKGROUNDAfter World War II
World War II
, Albania
Albania
as part of the Eastern Bloc
Eastern Bloc
, was governed by a Communist regime led by Enver Hoxha
[...More...]

"Laiko Vima" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Mladá Fronta DNES
MLADá FRONTA DNES (Young Front Today), also known as MF DNES or simply DNES (Today), is a daily newspaper in the Czech Republic
Czech Republic
. Its name could be translated into English as Youth Front Today. As of 2016, it is the second largest Czech newspaper, after tabloid Blesk . CONTENTS * 1 History and profile * 2 Circulation of Mladá fronta DNES
Mladá fronta DNES
* 3 See also * 4 References * 5 External links HISTORY AND PROFILE Headquarters of Mladá fronta Dnes and Lidové Noviny in Prague. The paper is owned by MAFRA a.s., a subsidiary of the Agrofert group, a company owned by the Czech Minister of Finance (as of 2014), Andrej Babiš . MAFRA a.s
[...More...]

"Mladá Fronta DNES" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Népszabadság
NéPSZABADSáG (Hungarian pronunciation: , means "Liberty of the People") was a major left-leaning Hungarian newspaper. CONTENTS * 1 History and profile * 2 Circulation * 3 Scandals * 4 References * 5 External links HISTORY AND PROFILE Front page of the first issue from 2 November 1956 Népszabadság
Népszabadság
was founded on 2 November 1956 during the Hungarian Revolution as successor of Szabad Nép (meaning Free People in English) which was established in 1942 as the central organ of the dissolved Hungarian Working People\'s Party . Népszabadság
Népszabadság
was also the organ of the party
[...More...]

"Népszabadság" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Zëri I Popullit
ZëRI I POPULLIT (English: VOICE OF THE PEOPLE) was an Albanian daily newspaper . HISTORY AND PROFILE Zëri i Popullit
Zëri i Popullit
was established on 25 August 1942 and originally edited by Enver Hoxha . It became the official newspaper of Albania and was the news and propaganda organ of the Party of Labour . After 1991 the paper continued to be published as the press organ of the same party that in June 1991 changed its name to Socialist Party of Albania
Albania
. The last page of Zëri i Popullit
Zëri i Popullit
is published in English. At the beginning of the 1990s the circulation of Zëri i Popullit
Zëri i Popullit
was 20,000 and it was the second best-selling paper in the country. In 2002 the paper had a circulation of 5,167 copies. Its 2005 circulation was 35,000 copies, making it the most read daily in the country
[...More...]

"Zëri I Popullit" on:
Wikipedia
Google
Yahoo
.