HOME
The Info List - Reuters





Reuters
Reuters
(/ˈrɔɪtərz/) is an international news organization.[1] It is a division of Thomson Reuters
Thomson Reuters
and has nearly 200 locations around the world. Until 2008, the Reuters
Reuters
news agency formed part of an independent company, Reuters Group
Reuters Group
plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group
Reuters Group
by the Thomson Corporation
Thomson Corporation
in 2008, the Reuters
Reuters
news agency has been a part of Thomson Reuters, making up the media division. Reuters
Reuters
transmits news in English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese, Russian, Urdu, Arabic, Japanese, Korean, and Chinese. It was established in 1851.

Contents

1 History

1.1 Nineteenth century 1.2 20th Century 1.3 21st Century

2 Journalists

2.1 Fatalities

3 Criticism and controversy

3.1 Policy of objective language 3.2 Climate change reporting 3.3 Photograph controversies 3.4 Accusations of pro- Fernando Henrique Cardoso
Fernando Henrique Cardoso
bias

4 See also 5 References 6 Further reading 7 External links

History[edit] Nineteenth century[edit] Paul Julius Reuter
Paul Julius Reuter
worked at a book-publishing firm in Berlin
Berlin
and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions in 1848. These publications brought much attention to Reuter, who in 1850 developed a prototype news service in Aachen
Aachen
using homing pigeons and electric telegraphy from 1851 on in order to transmit messages between Brussels
Brussels
and Aachen,[2] in what today is Aachen's Reuters
Reuters
House. Reuter moved to London
London
in 1851, and established a news wire agency at the London
London
Royal Exchange. Headquartered in London, Reuter's company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms.[2] The first newspaper client to subscribe was the London
London
Morning Advertiser in 1858.[2][3] Afterwards more newspapers signed up, with Britannica Encyclopedia writing that "the value of Reuters
Reuters
to newspapers lay not only in the financial news it provided but in its ability to be the first to report on stories of international importance."[2] Reuter's agency built a reputation in Europe and the rest of the world as the first to report news scoops from abroad.[4] It was the first to report Abraham Lincoln's assassination in Europe, for instance, in 1865.[2][4] In 1865, Reuter incorporated his private business, under the name Reuter's Telegram Company Limited; Reuter was appointed managing director of the company.[5] In 1872, Reuter's expanded into the far east, followed by South America
America
in 1874. Both expansions were made possible by advances in overland telegraphs and undersea cables.[4] In 1878, Reuter retired as managing director.[5] In 1883, Reuter's began transmitting messages electrically to London
London
newspapers.[4]

20th Century[edit] The company returned to private ownership in 1916, with all shares purchased by Roderick Jones and Mark Napier; they renamed the company " Reuters
Reuters
Limited", dropping the apostrophe.[5] In 1923, Reuters
Reuters
began using radio to transmit news internationally, a pioneering act.[4] In 1925, The Press Association
The Press Association
(PA) of Great Britain
Great Britain
acquired a majority interest in Reuters, and full ownership some years later.[2] During the world wars, The Guardian reported that Reuters
Reuters
"came under pressure from the British government to serve national interests. In 1941 Reuters
Reuters
deflected the pressure by restructuring itself as a private company." The new owners formed the Reuters
Reuters
Trust.[4] In 1941, the PA sold half of Reuters
Reuters
to the Newspaper Proprietors' Association, and co-ownership was expanded in 1947 to associations that represented daily newspapers in New Zealand
New Zealand
and Australia.[2] The Reuters
Reuters
Trust Principles were put in place to maintain the company's independence.[6] At that point, Reuters
Reuters
had become "one of the world's major news agencies, supplying both text and images to newspapers, other news agencies, and radio and television broadcasters."[2] Also at that point, it directly or through national news agencies provided service "to most countries, reaching virtually all the world's leading newspapers and many thousands of smaller ones," according to Britannica.[2] In 1961, Reuters
Reuters
scooped news of the erection of the Berlin Wall.[7] Reuters
Reuters
was one of the first news agencies to transmit financial data over oceans via computers in the 1960s.[2] In 1973, Reuters
Reuters
"began making computer-terminal displays of foreign-exchange rates available to clients."[2] In 1981, Reuters
Reuters
began making electronic transactions on its computer network and afterwards developed a number of electronic brokerage and trading services.[2] Reuters
Reuters
was floated as a public company in 1984,[7] when Reuters
Reuters
Trust was listed on the stock exchanges[4] such as the London
London
Stock Exchange (LSE) and NASDAQ.[2] Reuters
Reuters
later published the first story of the Berlin
Berlin
Wall being breached in 1989.[7]

21st Century[edit] The share price grew during the dotcom boom, then fell after the banking troubles in 2001.[4] In 2002, Britannica wrote that most news throughout the world came from three major agencies: the Associated Press, Reuters, and Agence France-Presse.[8] Reuters
Reuters
merged with Thomson Corporation
Thomson Corporation
in Canada in 2008, forming Thomson Reuters.[2] In 2009, Thomson Reuters
Thomson Reuters
withdrew from the LSE and the NASDAQ, instead listing its shares on the Toronto
Toronto
Stock Exchange and the New York Stock Exchange.[2] The last surviving member of the Reuters
Reuters
family founders, Marguerite, Baroness de Reuter, died at age 96 on 25 January 2009.[9] The parent company Thomson Reuters
Thomson Reuters
is headquartered in Toronto, and provides financial information to clients while also maintaining its traditional news-agency business.[2] In 2012, Thomson Reuters
Thomson Reuters
appointed Jim Smith as CEO.[6] Almost every major news outlet in the world subscribed to Reuters
Reuters
as of 2014. Reuters
Reuters
operated in more than 200 cities in 94 countries in about 20 languages as of 2014.[citation needed] In July 2016, Thomson Reuters
Reuters
agreed to sell its intellectual property and science operation for $3.55 billion to private equity firms.[10] In October 2016, Thomson Reuters
Thomson Reuters
announced expansions and relocations to Toronto.[10] As part of cuts and restructuring, in November 2016, Thomson Reuters
Thomson Reuters
Corp. eliminated 2,000 worldwide jobs out of its around 50,000 employees.[10]

Journalists[edit] Reuters[11] employs some 2,500 journalists and 600 photojournalists in about 200 locations worldwide. Reuters
Reuters
journalists use the Reuters
Reuters
Handbook of Journalism[12] as a guide for fair presentation and disclosure of relevant interests, to maintain the values of integrity and freedom upon which their reputation for reliability, accuracy, speed and exclusivity relies.[12] In May 2000, Kurt Schork, an American reporter, was killed in an ambush while on assignment in Sierra Leone. In April and August 2003, news cameramen Taras Protsyuk and Mazen Dana were killed in separate incidents by U.S. troops in Iraq. In July 2007, Namir Noor-Eldeen
Namir Noor-Eldeen
and Saeed Chmagh
Saeed Chmagh
were killed when they were struck by fire from a U.S. military Apache helicopter in Baghdad.[13][14] During 2004, cameramen Adlan Khasanov
Adlan Khasanov
in Chechnya
Chechnya
and Dhia Najim in Iraq
Iraq
were also killed. In April 2008, cameraman Fadel Shana was killed in the Gaza Strip
Gaza Strip
after being hit by an Israeli tank.[15] While covering China's Cultural Revolution
Cultural Revolution
in Peking
Peking
in the late 1960s for Reuters, journalist Anthony Grey was detained by the Chinese government in response to the jailing of several Chinese journalists by the colonial British government of Hong Kong.[16] He was released after being imprisoned for 27 months from 1967 to 1969 and was awarded an OBE by the British Government. After his release, he went on to become a best-selling historical novelist. In May 2016, the Ukrainian website Myrotvorets
Myrotvorets
published the names and personal data of 4,508 journalists, including Reuters
Reuters
reporters, and other media staff from all over the world, who were accredited by the self-proclaimed authorities in the separatist-controlled regions of eastern Ukraine.[17] In 2018, two Reuters
Reuters
journalists were convicted in Myanmar of obtaining state secrets while investigating a massacre in a Rohingya village.[18] The arrest and convictions were widely condemned as an attack on press freedom. The journalists, Wa Lone and Kyaw Soe Oo, received several awards, including the Foreign Press Association Media Award and the Pulitzer Prize for International Reporting, and were named as part of the Time Person of the Year for 2018 along with other persecuted journalists.[19][20][21] After 511 days in prison, Wa Lone and Kyaw Soe Oo were freed from prison on May 7, 2019 after receiving a presidential pardon.[22]

Fatalities[edit]

Name

Nationality

Location

Date

Hos Maina Kenyan Somalia 12 July 1993

Dan Eldon Kenyan Somalia 12 July 1993

Kurt Schork American Sierra Leone 24 May 2000

Taras Protsyuk Ukrainian Iraq 8 April 2003

Mazen Dana Palestinian Iraq 17 August 2003

Adlan Khasanov Russian Chechnya 9 May 2004

Dhia Najim Iraqi Iraq 1 November 2004

Waleed Khaled Iraqi Iraq 28 August 2005

Namir Noor-Eldeen Iraqi Iraq 12 July 2007[23]

Saeed Chmagh Iraqi Iraq 12 July 2007[23]

Fadel Shana'a Palestinian Gaza Strip 16 April 2008

Hiro Muramoto Japanese Thailand 10 April 2010

Sabah al-Bazee Iraqi Iraq 29 March 2011

Molhem Barakat Syrian Syria 20 December 2013

Criticism and controversy[edit] Policy of objective language[edit] Reuters
Reuters
building entrance in New York City Reuters
Reuters
has a policy of taking a "value-neutral approach," which extends to not using the word "terrorist" in its stories, a practice which attracted criticism following the September 11 attacks.[24] Reuters' editorial policy states: " Reuters
Reuters
may refer without attribution to terrorism and counterterrorism in general, but do not refer to specific events as terrorism. Nor does Reuters
Reuters
use the word terrorist without attribution to qualify specific individuals, groups or events."[25] By contrast, the Associated Press
Associated Press
does use the term "terrorist" in reference to non-governmental organizations who carry out attacks on civilian populations.[24] Following the September 11 attacks, Reuters
Reuters
global head of news Stephen Jukes reiterated the policy in an internal memo and later explained to media columnist Howard Kurtz (who criticized the policy): "We all know that one man's terrorist is another man's freedom fighter, and that Reuters
Reuters
upholds the principle that we do not use the word terrorist... We're trying to treat everyone on a level playing field, however tragic it's been and however awful and cataclysmic for the American people and people around the world. We're there to tell the story. We're not there to evaluate the moral case."[24] In early October 2001, CEO Tom Glocer
Tom Glocer
and editor-in-chief Geert Linnebank and Jukes later released a statement acknowledging that Jukes' memo "had caused deep offence among members of our staff, our readers, and the public at large" and wrote: "Our policy is to avoid the use of emotional terms and not make value judgments concerning the facts we attempt to report accurately and fairly. We apologize for the insensitive manner in which we characterized this policy and extend our sympathy to all those who have been affected by these tragic events."[26] In September 2004, The New York Times
The New York Times
reported that Reuters
Reuters
global managing editor, David A. Schlesinger objected to Canadian newspapers' editing of Reuters
Reuters
articles to insert the word terrorist. Schlesinger said: "my goal is to protect our reporters and protect our editorial integrity."[27]

Climate change reporting[edit] In July 2013, David Fogarty, former Reuters
Reuters
climate change correspondent in Asia, resigned after a career of almost 20 years with the company and wrote about a "climate of fear" which resulted in "progressively, getting any climate change-themed story published got harder" following comments from then deputy editor-in-chief Paul Ingrassia that he was a "climate change sceptic". In his comments, Fogarty stated that "Some desk editors happily subbed and pushed the button. Others agonised and asked a million questions. Debate on some story ideas generated endless bureaucracy by editors frightened to make a decision, reflecting a different type of climate within Reuters—the climate of fear," and that "by mid-October, I was informed that climate change just wasn't a big story for the present. …Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished."[28][29] Ingrassia, formerly[citation needed] Reuters' managing editor, previously worked for The Wall Street Journal
The Wall Street Journal
and Dow Jones for 31 years.[30] Reuters
Reuters
responded to Fogarty's piece by stating that " Reuters
Reuters
has a number of staff dedicated to covering this story, including a team of specialist reporters at Point Carbon and a columnist. There has been no change in our editorial policy."[31] Subsequently, climate blogger Joe Romm cited a Reuters
Reuters
article on climate as employing "false balance", and quoted Dr. Stefan Rahmstorf, Co-Chair of Earth System Analysis at the Potsdam Institute that "[s]imply, a lot of unrelated climate skeptics nonsense has been added to this Reuters
Reuters
piece. In the words of the late Steve Schneider, this is like adding some nonsense from the Flat Earth Society
Flat Earth Society
to a report about the latest generation of telecommunication satellites. It is absurd." Romm opined that "We can't know for certain who insisted on cramming this absurd and non-germane 'climate sceptics nonsense' into the piece, but we have a strong clue. If it had been part of the reporter's original reporting, you would have expected direct quotes from actual skeptics, because that is journalism 101. The fact that the blather was all inserted without attribution suggests it was added at the insistence of an editor."[32]

Photograph controversies[edit] According to Ynetnews, Reuters
Reuters
was accused of bias against Israel
Israel
in its coverage of the 2006 Israel–Lebanon conflict
2006 Israel–Lebanon conflict
after the wire service used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer, Adnan Hajj.[33] In August 2006, Reuters
Reuters
announced it had severed all ties with Hajj and said his photographs would be removed from its database.[34] In 2010, Reuters
Reuters
was criticised again by Haaretz
Haaretz
for "anti-Israeli" bias when it cropped the edges of photos, removing commandos' knives held by activists and a naval commando's blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters.[35] Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency's attention.[35]

Accusations of pro- Fernando Henrique Cardoso
Fernando Henrique Cardoso
bias[edit] In March 2015, the Brazilian affiliate of Reuters
Reuters
released a text containing an interview with Brazilian ex-president Fernando Henrique Cardoso about the ongoing Petrobras scandal. One of the paragraphs mentioned a comment by a former Petrobras manager, in which he suggests corruption in that company may date back to Cardoso's presidency. Attached to it, there was a comment between parenthesis: "Podemos tirar se achar melhor" ("we can take it out if [you] think it would be better"),[36] which is now absent from the current version of the text.[37] The agency later issued a text in which they confirm the mistake, explaining it was a question by one of the Brazilian editors to the journalist who wrote the original text in English, and that it was not supposed to be published.[38]

See also[edit]

Journalism portal United Kingdom
United Kingdom
portal Media of the United Kingdom List of news agencies Interbank market, competitor Press Association, a UK rival of Reuters Related to Reuters Reuters
Reuters
Market Data System Reuters
Reuters
3000 Xtra Reuters
Reuters
Instrument Code Reuters
Reuters
Insider Reuters
Reuters
TV Reuters
Reuters
Market Light Related to Thomson Reuters Thomson Reuters
Thomson Reuters
Business Classification Thomson Reuters
Thomson Reuters
Messenger Thomson Reuters
Thomson Reuters
Citation Laureates Thomson Reuters
Thomson Reuters
Indices Thomson Reuters/Jefferies CRB Index Thomson Reuters
Thomson Reuters
league tables Thomson Reuters
Thomson Reuters
Realized Volatility Index Thomson Reuters
Thomson Reuters
Foundation References[edit]

^ "About us". Reuters
Reuters
Agency. Reuters. Retrieved 14 January 2019..mw-parser-output cite.citation font-style:inherit .mw-parser-output .citation q quotes:"""""""'""'" .mw-parser-output .citation .cs1-lock-free a background:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Lock-green.svg/9px-Lock-green.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center .mw-parser-output .citation .cs1-lock-limited a,.mw-parser-output .citation .cs1-lock-registration a background:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Lock-gray-alt-2.svg/9px-Lock-gray-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center .mw-parser-output .citation .cs1-lock-subscription a background:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Lock-red-alt-2.svg/9px-Lock-red-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center .mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registration color:#555 .mw-parser-output .cs1-subscription span,.mw-parser-output .cs1-registration span border-bottom:1px dotted;cursor:help .mw-parser-output .cs1-ws-icon a background:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Wikisource-logo.svg/12px-Wikisource-logo.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center .mw-parser-output code.cs1-code color:inherit;background:inherit;border:inherit;padding:inherit .mw-parser-output .cs1-hidden-error display:none;font-size:100% .mw-parser-output .cs1-visible-error font-size:100% .mw-parser-output .cs1-maint display:none;color:#33aa33;margin-left:0.3em .mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registration,.mw-parser-output .cs1-format font-size:95% .mw-parser-output .cs1-kern-left,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-left padding-left:0.2em .mw-parser-output .cs1-kern-right,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-right padding-right:0.2em

^ a b c d e f g h i j k l m n o p " Reuters
Reuters
(news agency)". Encyclopædia Britannica. 26 March 2010. Retrieved 3 November 2012.

^ Stevens, Mark A. (2001). Merriam Webster's Collegiate Encyclopedia. Merriam-Webster. pp. 1, 366. ISBN 978-0877790174.

^ a b c d e f g h Allen, Katie (4 May 2017). "Reuters: a brief history". The Guardian. Retrieved 19 February 2017.

^ a b c "History of Reuters Group
Reuters Group
PLC". Funding Universe. Funding Universe. Retrieved 8 May 2019.

^ a b "Company History". Thomson Reuters. 13 December 2013. Retrieved 7 May 2014.

^ a b c Read, Donald (1999), The Power of News: The History of Reuters, Oxford Scholarship Online, retrieved 20 February 2017

^ "News agency". Encyclopædia Britannica. 23 August 2002. Retrieved 18 February 2017.

^ "Baroness de Reuter, last link to news dynasty, dies". ABC News (Australia). Reuters. 26 January 2009. Retrieved 21 February 2009.

^ a b c Smith, Gerry (1 November 2016). " Thomson Reuters
Thomson Reuters
Cuts 2,000 Jobs Worldwide in Restructuring". Bloomberg. Retrieved 6 February 2018.

^ "Careers". www.reuters.tv. Retrieved 14 January 2019.

^ a b " Main Page
Main Page
- Handbook of Journalism". Handbook.reuters.com. 23 September 2014. Retrieved 17 June 2015.

^ Bumiller, Elisabeth (5 April 2010). "Video Shows U.S. Killing of Reuters
Reuters
Employees". The New York Times. Retrieved 24 August 2015.

^ "Collateral Murder - Wikileaks - Iraq". YouTube. 3 April 2010. Retrieved 17 June 2015.

^ Al-Mughrabi, Nidal (16 April 2008). " Reuters
Reuters
cameraman killed in Gaza". Reuters.

^ "Foreign Correspondents:The Tiny World of Anthony Grey". Time. 20 December 1968. Retrieved 22 May 2010.

^ "Ukrainian Hackers Leak Personal Data Of Thousands Of Journalists Who Worked In Donbas". Radio Free Europe / Radio Liberty. 11 May 2016.

^ Ives, Mike (9 July 2018). "Case Against Reuters
Reuters
Journalists in Myanmar Moves to Trial". New York Times.

^ "Wa Lone and Kyaw Soe Oo to appeal seven-year sentence". Al-Jazeera. 23 December 2018.

^ " Reuters
Reuters
journalists Wa Lone and Kyaw Soe Oo win Journalist of the Year at Foreign Press Association
Press Association
Media Awards". Press Release. Reuters
Reuters
Press Blog. 27 November 2018.

^ "Pulitzer Prize: 2019 Winners List". New York Times. 15 April 2019.

^ "Wa Lone and Kyaw Soe Oo: Reuters
Reuters
journalists freed in Myanmar". BBC. 7 May 2019.

^ a b Tyson, Ann Scott, "Military's Killing of 2 Journalists in Iraq Detailed in New Book", The Washington Post, 15 September 2009, p. 7.

^ a b c Susan D. Moeller, "A Moral Imagination: The Media's Response to the War on Terrorism" in Reporting War: Journalism in Wartime (eds. Stuart Allan & Barbie Zelizer: Routledge, 2004), p. 68.

^ The Reuters
Reuters
Style Guide "Terrorism, terrorist - Handbook of Journalism". Reuters. Retrieved 21 May 2019..

^ Brian Mooney & Barry Simpson, Breaking News: How the Wheels Came off at Reuters
Reuters
(Wiley, 2004), pp. 184–85.

^ Austen, Ian (20 September 2004). " Reuters
Reuters
Asks a Chain to Remove Its Bylines". The New York Times.

^ Kroh, Kiley (16 July 2013). " Reuters
Reuters
Exposed: Publication Openly Hostile to Climate Coverage, Top Editor Doubts Climate Science". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015.

^ "Climate Change 'Climate of Fear': Reporter
Reporter
Blows Whistle on Reuters | Common Dreams | Breaking News & Views for the Progressive Community". Common Dreams. 17 July 2013. Retrieved 17 June 2015.

^ Chris O'Shea (16 April 2013). " Reuters
Reuters
Sends Paul Ingrassia to London
London
| FishbowlNY". Mediabistro.com. Retrieved 17 June 2015.

^ Chris Roush (16 July 2013). "Ex- Reuters
Reuters
journalist: Wire service not interested in climate change stories". Talking Biz News. Retrieved 17 June 2015.

^ Romm, Joe (21 July 2013). "False Balance Lives At Reuters: Climatologist Slams 'Absurd' Use of 'Unrelated Climate Skeptics Nonsense'". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015.

^ " Reuters
Reuters
admits altering Beirut photo". Ynetnews. 6 August 2006.

^ " Reuters
Reuters
toughens rules after altered photo affair Photos". Reuters. Retrieved 15 August 2016.

^ a b Mozgovaya, Natasha (8 June 2010). " Reuters
Reuters
under fire for removing weapons, blood from images of Gaza flotilla". Haaretz. Retrieved 8 June 2010.

^ "Para blindar FHC, 'Reuters' propõe em matéria: 'podemos tirar se achar melhor'". Jornal do Brasil
Jornal do Brasil
(in Portuguese). 25 March 2015. Retrieved 25 March 2015.

^ Winter, Brian (23 March 2015). "Entrevista-FHC diz que Lula tem mais responsabilidade política em caso Petrobras do que Dilma". Reuters Brasil (in Portuguese). Thomson Reuters. Retrieved 25 March 2015.

^ "Podemos tirar, se achar melhor". CartaCapital (in Portuguese). Editora Confiança. 24 March 2015. Retrieved 24 March 2015.

Bibliography

Read, Donald (1992). The Power of News: The History of Reuters 1849–1989. Oxford, Oxford University Press. ISBN 0-19-821776-5. Mooney, Brian; Simspon, Barry (2003). Breaking News: How the Wheels Came off at Reuters. Capstone. ISBN 1-84112-545-8. Fenby, Jonathan (12 February 1986). The International News Services. Schocken Books. p. 275. ISBN 0-8052-3995-2. Schwarzlose, Richard (1 January 1989). Nation's Newsbrokers Volume 1: The Formative Years: From Pretelegraph to 1865. Northwestern University Press. p. 370. ISBN 0-8101-0818-6. Schwarzlose, Richard (1 February 1990). Nation's Newsbrokers Volume 2: The Rush to Institution: From 1865 to 1920. Northwestern University Press. p. 366. ISBN 0-8101-0819-4. Schwarzlose, Richard (June 1979). The American Wire Services. Ayer Co Pub. p. 453. ISBN 0-405-11774-4. Silberstein-Loeb, Jonathan (2014). The International Distribution of News: The Associated Press, Press Association, and Reuters, 1848–1947. Further reading[edit] Reuters
Reuters
Interactive launches on BTX Enterprise as Reuters
Reuters
Interactive community site Editorials on Reuters' use of 'terrorist': The Wall Street Journal's James Taranto, Norman Solomon, Institute for Public Accuracy/U.S. columnist Criticism of references to the Holocaust Reuters
Reuters
photo caption of New York City's World Trade Center site after 11 September causes controversy Reuters
Reuters
Investigation Leads To Dismissal Of Editor Breaking News: How the Wheels Came Off at Reuters External links[edit] Media related to Reuters Group
Reuters Group
at Wikimedia Commons

Official website Times of Crisis – multimedia interactive charting the year of global change Bearing Witness award-winning multimedia reflecting on war in Iraq Reuters
Reuters
– The State of the World – News imagery of the 21st century Thomson Reuters
Thomson Reuters
Foundation – philanthropic foundation  "Reuter Agency" . Encyclopedia Americana. 1920. Links to related articles vteNews agenciesList of news agencies Agence France-Presse (Paris) Reuters (London) Associated Press (New York)

Agencia Boliviana de Información (La Paz) Agência Brasil (Brasília) Agenzia Fides (Vatican City) Agenzia Nazionale Stampa Associata (Rome) allAfrica.com (Mauritius) Anadolu Agency (Ankara) Austria Press Agency (Vienna) Asian News International (New Delhi) Asia News Network (Bangkok) Athens-Macedonian News Agency (Athens) Algeria Press Service (Algiers) Australian Associated Press (Sydney) Belga (Brussels) Bernama (Kuala Lumpur) Bloomberg (New York) Bolpress (La Paz) CBC (Ottawa) Catalan News Agency (Barcelona) Canadian Press (Toronto) Catholic News Agency (Denver) Catholic News Service (America) Central News Agency (Taipei) Deutsche Presse-Agentur (Hamburg) EFE (Madrid) IZA (Addis Ababa) Kenya News Agency (Nairobi) Korean Central News Agency (Pyongyang) Kyodo News (Tokyo) Integrated Regional Information Networks (Nairobi) Interfax (Moscow) Inter Press Service (Rome) Islamic Republic News Agency (Tehran) MTI (Budapest) News Agency of Nigeria (Abuja) Pakistan Television (Islamabad) Philippine News Agency (Quezon City) PAP (Warsaw) Lusa (Lisbon) Maghreb Arabe Press (Rabat) MENA (Cairo) PanaPress (Dakar) PA Media (London) Press Trust of India (Delhi) RIA Novosti (Moscow) Swiss Telegraphic Agency (Bern) TASS (Moscow) Tanjug (Belgrade) Télam (Buenos Aires) Tunis
Tunis
Afrique Presse (Tunis) Ukrinform (Kiev) United Press International (Boca Raton, FL) United News of India (New Delhi) Vietnam News Agency (Hanoi) Xinhua (Beijing) Yonhap (Seoul) Zenit (Rome) Zee Media Pvt (Mumbai) European Alliance of News Agencies vte Reuters Group
Reuters Group
plc Corporate Directors Tom Glocer Lawton Fitt Niall FitzGerald David Grigson Penny Hughes Edward Kozel Rosemary Martin Deryck Maughan Ken Olisa Dick Olver Charles Sinclair Ian Strachan Devin Wenig

vteThomson ReutersLegal Carswell FindLaw
FindLaw
(Writ) La Ley Pangea3 Practical Law Company Sweet & Maxwell (IDS) West Westlaw Financial Refinitiv
Refinitiv
(45%) Media Reuters Breakingviews ITN
ITN
(20%) Risk Management World-Check Predecessors Reuters
Reuters
Group The Thomson Corporation Other 3 Times Square Tom Glocer David Thomson The Woodbridge Company Category vteCurrent White House
White House
James S. Brady Press Briefing Room
James S. Brady Press Briefing Room
seating chartRowPodium 1 2 3 4 5 6 7

NBC Wall Street Journal Agence France-Presse
Agence France-Presse
MSNBC
MSNBC
Bloomberg BNA Washington Examiner
Washington Examiner
Univision

Fox News
Fox News
CBS Radio AP Radio Foreign Pool Time Yahoo! News Dallas Morning News

CBS News
CBS News
Bloomberg McClatchy Washington Times Sirius XM Salem Radio Globe/Roll Call

AP NPR
NPR
AURN The Hill Regionals Newsmax CBN

ABC News
ABC News
Washington Post Politico
Politico
Fox News
Fox News
Radio CSM/NY Post Daily Mail BBC/OAN

Reuters
Reuters
NY Times Chicago Tribune
Chicago Tribune
VOA RealClearPolitics
RealClearPolitics
HuffPost/NY Daily News BuzzFeed/Daily Beast

CNN
CNN
USA Today
USA Today
ABC Radio National Journal
National Journal
Al Jazeera/PBS Westwood One Financial Times/Guardian

White House
White House
Correspondents' Association vteMedia in the United KingdomUK national newspapers, magazines, and other periodicalsNewspapers(History)Broadsheet Financial Times The Daily Telegraph The Sunday Telegraph The Sunday Times Compact i The Times Middle-market Daily Express Daily Mail The Mail on Sunday Tabloid The Guardian The Observer Daily Mirror Sunday Mirror Morning Star The Sunday People Daily Star Daily Star Sunday The Sun Sunday Sport Magazines andother periodicals List of magazines by circulation Radio in the UKNationalstationsBBC Analogue / digital Radio 1 Radio 2 Radio 3 Radio 4 5 Live Digital only Radio 1Xtra Radio 4 Extra 5 Live Sports Extra 6 Music Asian Network World Service BBC National DAB (multiplex) Independent/ commercial Analogue / digital Absolute Radio Classic FM Heart Kiss Talksport Digital only Absolute 80s Absolute 90s BFBS Radio Capital Xtra Digital One (multiplex) Greatest Hits Radio Heart 80s Heart Extra heat The Hits Jazz FM Kerrang! Kiss Fresh Kisstory LBC Magic Planet Rock Premier Christian Radio Radio X RNIB Connect Radio Sound Digital (multiplex) Smooth Extra Talkradio UCB UK Virgin Radio UK Regionaland localstationsBBC List of BBC Local Radio
BBC Local Radio
stations List of BBC
BBC
Regional Radio stations Independent/ commercial List of community radio stations List of local commercial radio stations List of semi-national / regional analogue and digital radio stations Otherstations List of hospital radio stations Pirate radio Restricted Service Licence (RSL) List of RSL stations List of satellite radio stations List of student and schools radio Other Broadcasting House FM broadcasting The Studios, MediaCityUK Radio Academy Radio Academy Awards Radio Independents Group RAJAR Most listened to programmes Television in the UKPrincipalchannels(List)BBC BBC
BBC
One BBC
BBC
Two BBC
BBC
Four BBC
BBC
News BBC
BBC
Parliament CBBC CBeebies ITV ITV ITV2 ITV3 ITV4 CITV ITV Encore ITVBe ITV Box Office Ch 4 Channel 4 E4 Film4 More4 4seven Ch 5 Channel 5 5Select 5Spike 5Star 5USA Paramount Network Sky UK Challenge Pick Real Lives Sky One Sky Two Sky Arts Sky Atlantic Sky Cinema Sky Witness Sky News Sky Sports Sky Sports
Sky Sports
F1 Sky Sports
Sky Sports
News UKTV Alibi Dave Drama Eden Gold Good Food Home Really W Yesterday Sony Pictures Television Movies4Men Pop Pop Max Sony Crime Channel Sony Movie Channel Tiny Pop True Entertainment True Movies Servicesandplatforms All 4 Film4oD analogue analogue terrestrial (defunct) BBC
BBC
iPlayer BBC
BBC
Three BBC
BBC
Store TalkTalk TV
TalkTalk TV
Store BT TV cable digital digital terrestrial List of channels Freesat Freesat+ Freeview high-definition List of channels ITV ITV Hub, STV Player local television My5 Now TV Real Digital Restricted Service Licence satellite List of channels Sky Freesat
Freesat
from Sky On Demand Sky+ Sky+
Sky+
HD Talk Talk
Talk
TV Top Up TV TVPlayer Virgin Media FilmFlex TiVo V+ YouView Zattoo StudiosCurrent BBC
BBC
Elstree Centre BBC
BBC
Pacific Quay The Bottle Yard Studios Broadcasting House Broadcasting House, Belfast Broadcasting House, Bristol Broadcasting House, Cardiff dock10 Elstree Studios (Shenley Road) Gas Street Studios Granada Studios The Hospital Club The Leeds Studios The London
London
Studios The Maidstone Studios Mailbox Birmingham MediaCityUK Riverside Studios Roath Lock Sky Studios Space Studios Manchester Television Centre, London Defunct British and Dominions Imperial Studios Fountain Studios Gate Studios Lime Grove Studios MGM-British Studios Pebble Mill Studios Teddington Studios Television Centre, Newcastle upon Tyne Television Centre, Southampton Upper Boat Studios Other Defunct channels Edinburgh International Television Festival History List of years List of channels Student television Viewing statistics Most-watched broadcasts Companies and organisationsCompaniesMajorcompanies Archant Ascential Bauer Radio BBC Bloomsbury Publishing BT Group Channel Four Television Corporation Daily Mail
Daily Mail
and General Trust Dentsu Aegis Network Economist Group EMI Music Publishing Endemol Shine UK Global Group Guardian Media Group Haymarket Media Group Informa ITN ITV plc Johnston Press Mecom Group News UK Newsquest Northern & Shell Pearson plc Press Holdings RELX Reuters Sky STV Group Syco Sony Pictures Television
Sony Pictures Television
Networks Talk Talk
Talk
Group TI Media Trinity Mirror UBM plc Viacom International Media Networks Virgin Media Wireless Group Other resources Arqiva List of largest UK book publishers Government andregulatory bodies Advertising Standards Authority BBC
BBC
Trust British Board of Film Classification British Film Institute Culture, Media, and Sport Select Committee Department for Digital, Culture, Media and Sport Independent Press Standards Organisation Ofcom Press Recognition Panel S4C Authority Industry andtrades bodies British Academy of Film and Television Arts British Phonographic Industry Broadcasting, Entertainment, Cinematograph and Theatre Union Clearcast Digital TV Group Digital UK Equity Federation Against Copyright Theft National Union of Journalists The Publishers Association Royal Television Society United Kingdom
United Kingdom
Independent Broadcasting Other BBC
BBC
Academy National Film and Television School National Science and Media Museum Regional and student mediaRegional media Media in England Birmingham London Manchester Media in Scotland Aberdeen Dundee Glasgow Media in Wales Cardiff Student media Student television Student press

Category

vteGerald Loeb Award winners for Images, Graphics, Interactives, and VisualsGerald Loeb Award for News or Images/Visuals (2013–2015)(2013–2015) Tom Giratikanon (2013 shared) Amanda Cox (2013 shared) Sergio Pecanha (2013 shared) Alicia Parlapiano (2013 shared) Jeremy White (2013 shared) Robert Gebeloff (2013 shared) Ford Fessenden (2013 shared) Archie Tse (2013 shared) Alan McLean (2013 shared) Shan Carter (2013 shared) Mike Bostock (2013 shared) Matthew Ericson (2013 shared) Ford Fessenden (2014 shared) Tom Giratikanon (2014 shared) Josh Keller (2014 shared) Archie Tse (2014 shared) Tim Wallace (2014 shared) Derek Watkins (2014 shared) Jeremy White (2014 shared) Karen Yourish (2014 shared) Shan Carter (2014 shared) Hannah Fairfield (2014 shared) Alicia Parlapiano (2014 shared) Mike Bostock (2014 shared) Amanda Cox (2014 shared) Matthew Ericson (2014 shared) Kevin Quealy (2014 shared) Josh Williams (2014 shared) Gregor Aisch (2015 shared) Wilson Andrews (2015 shared) Jeremy Ashkenas (2015 shared) Matthew Bloch (2015 shared) Mike Bostock (2015 shared) Shan Carter (2015 shared) Haeyoun Park (2015 shared) Alicia Parlapiano (2015 shared) Archie Tse (2015 shared) Gerald Loeb Award for News or Images/Graphics/Interactives (2016–2018)(2016–2018) Amanda Cox (2016 shared) Gregor Aisch (2016 shared) Kevin Quealy (2016 shared) Matthew Bloch (2016 shared) Wilson Andrews (2016 shared) Josh Keller (2016 shared) Karen Yourish (2016 shared) Eric Buth (2016 shared) Nicholas Confessore (2016 shared) Sarah Cohen (2016 shared) Larry Buchanan (2017 shared) Karen Yourish (2017 shared) Walt Bogdanich (2017 shared) Jacqueline Williams (2017 shared) Ana Graciela Mendez (2017 shared) Motoko Rich (2017 shared) Amanda Cox (2017 shared) Matthew Bloch (2017 shared) Christine Chan (2018 shared) Matthew Weber (2018 shared) Reuters
Reuters
team (2018 shared)

Authority control BNF: cb124608922 (data) GND: 4137060-0 ISNI: 0000 0001 2323 9194 LCCN: n82108903 NDL: 00629457 NKC: kn20020322065 NLA: 35449001 SELIBR: 378371 SUDOC: 03378079X VIAF: 142976222 WorldCat Identities
WorldCat Identities
(via

.