HOME TheInfoList.com
Providing Lists of Related Topics to Help You Find Great Stuff
[::MainTopicLength::#1500] [::ListTopicLength::#1000] [::ListLength::#15] [::ListAdRepeat::#3]

picture info

Public Radio
Public broadcasting
Public broadcasting
includes radio, television and other electronic media outlets whose primary mission is public service. In much of the world, funding comes from the government, especially via annual fees charged on receivers. In the United States, public broadcasters may receive some funding from both federal and state sources, but generally most financial support comes from underwriting by foundations and businesses ranging from small shops to corporations, along with audience contributions via pledge drives. The great majority are operated as private not-for-profit corporations.[1] Public broadcasting
Public broadcasting
may be nationally or locally operated, depending on the country and the station. In some countries, public broadcasting is run by a single organization. Other countries have multiple public broadcasting organizations operating regionally or in different languages
[...More...]

"Public Radio" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Public Service Broadcasting (band)
Public Service Broadcasting are a London-based pseudonymous musical group consisting of J. Willgoose, Esq. on guitar, banjo, other stringed instruments, samplings and electronic musical instruments, Wrigglesworth on drums, piano and electronic musical instruments, and J F Abraham on flugelhorn, bass guitar, drums and assorted other instruments including a vibraslap.[3] The band have toured internationally and in 2015 they were announced as nominees in the Vanguard breakthrough category of the fourth annual Progressive Music Awards, staged by Prog magazine,[4] which they won.[5]Contents1 History 2 Music style and live performances 3 Discography3.1 Studio albums 3.2 Remix albums 3.3 Live albums 3.4 EPs 3.5 Singles4 References4.1 Notes 4.2 Citations5 External linksHistory[edit] At first, the band consisted solely of Willgoose. He made his public debut at The Selkirk pub in Tooting, London, England in August 2009. Shortly afterwards he issued EP One
[...More...]

"Public Service Broadcasting (band)" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Israel Broadcasting Authority
Israel
Israel
Broadcasting Authority (often referred to as the IBA; Hebrew: רָשׁוּת השׁידוּר‬, Rashút HaShidúr literally: The Broadcast Authority) was Israel's state broadcasting network. It grew out of the radio station Kol Yisrael,[1][2] which made its first broadcast as an independent station on March 14, 1948; 70 years ago (1948-03-14). The name of the organisation operating Kol Yisrael was changed to Israel
Israel
Broadcasting Service in 1951. The law creating the Israel
Israel
Broadcasting Authority was passed by the Knesset on 6 June 1965
[...More...]

"Israel Broadcasting Authority" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Sangsad TV
Sangsad Bangladesh
Bangladesh
Television is a government-owned TV channel of Bangladesh. The channel is all about parliamentary activity of Bangladesh
Bangladesh
and other countries. It started its journey on 25 January 2011. There are two terrestrial state run TV channels: Bangladesh Television (BTV) and Sangsad Television. BTV runs a TV channel BTV World which broadcasts by satellite 24 hours a day to Asia, Australasia, and the Middle East. Introduction[edit] The Constitution of the People's Republic of Bangladesh
Bangladesh
gives the legislature the name Jatiya Sangsad
Jatiya Sangsad
in Bengali and House of the Nation in English. It is commonly known as Parliament. The word Sangsad means parliament. So Sangsad TV is a parliamentary channel of Bangladesh. Airtime[edit] It started airing at 5 pm local time on 25 January 2011
[...More...]

"Sangsad TV" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Bengali Parliament
Government coalition (293)     AL (275)      WPB (7)      JSD (6)      JP (M) (2)      BTF (2)      BNF (1)Opposition Parties (57)     JP (E) (41)      Independent (16)ElectionsVoting system Mixed member majoritarian ( First past the post
[...More...]

"Bengali Parliament" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Bangladesh Betar
Bangladesh
Bangladesh
Betar (Bengali: বাংলাদেশ বেতার) or BB is the state-owned radio broadcasting organisation of Bangladesh. It was also known as Radio Bangladesh
Bangladesh
between 1975 and 1996.Contents1 History 2 Stations 3 See also 4 References 5 External linksHistory[edit] Radio transmission in the region now forming Bangladesh
Bangladesh
started in Dhaka
Dhaka
on December 16, 1939. Initially, the station was located in old Dhaka. Later, the station was relocated to Shahbag. It played an important role during the Bangladesh
Bangladesh
Liberation War of 1971. On March 26, 1971, the broadcasting center of Radio Pakistan
Radio Pakistan
was used to transmit a declaration of independence, which was picked up by a Japanese ship in the Chittagong
Chittagong
Harbor and retransmitted
[...More...]

"Bangladesh Betar" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Ministry Of Information (Bangladesh)
The Ministry of Information (Bengali: তথ্য মন্ত্রণালয়) (abbreviated as MoI) is a branch of the Government of Bangladesh
Government of Bangladesh
is the apex body for formulation and administration of the rules and regulations and laws relating to information, broadcasting, the press and films in Bangladesh. It is responsible to release government information, media galleries, public domain and government unclassified non-scientific data to the public and international communities.[1][2] The Ministry is responsible for all the press and broadcasting arm of the Bangladesh
Bangladesh
Government
[...More...]

"Ministry Of Information (Bangladesh)" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

RTHK
June 1928 (radio) 1954 (gained independence from Government Information Services) 1976 (television) 2000 (online)[1] 12 January 2014 (Digital Television Network) 2 April 2016 (Launching Analog Television Network)Former namesGOW (1928–1929) ZBW (1929–1948) Radio Hong Kong
Hong Kong
(1948–1976)Official websitehttp://www.rthk.hkRTHKBroadcasting House, the former headquarters of the RTHKTraditional Chinese 香港電台Simplified Chinese 香港电台TranscriptionsStandard MandarinHanyu Pinyin Xiānggǎng DiàntáiYue: CantoneseYale Romanization Hēung góng dihn tòihIPA [hɛ́ːuŋ kɔ̌ːŋ tìːn tʰɔ̏ːi]Jyutping Hoeng1 gong2 din6 toi4Radio Television Hong Kong
Hong Kong
(RTHK; Chinese: 香港電台) is the public broadcasting service of Hong Kong
[...More...]

"RTHK" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Editorial Independence
Editorial independence is the freedom of editors to make decisions without interference from the owners of a publication. Editorial independence is tested, for instance, if a newspaper runs articles that may be unpopular with its advertising clientele or critical of its ownership. See also[edit] Journalism
Journalism
portalEmbedded journalism Freedom of the press, the freedom from interference by governments Media manipulation Objectivity (journalism)Related controversies[edit]Fox television and Monsanto Company[1][2][3] This story is featured at length in the documentaries The Corporation and Outfoxed.References[edit]^ "Blowing the Whistle On Your Own Station". Columbia Journalism Review. March 1, 2001. Retrieved 2008-09-10.  ^ Schweitzer, Sarah (August 19, 2000). "Reporter wins suit over firing". St. Petersburg Times. Retrieved 2008-09-10.  ^ "The media can legally lie". St
[...More...]

"Editorial Independence" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Prasar Bharati
Prasar Bharati is India's largest public broadcasting agency. It is an autonomous body set up by an Act of Parliament and comprises Doordarshan
Doordarshan
Television Network
Television Network
and All India
India
Radio, which were earlier media units of the Ministry of Information and Broadcasting. The Parliament of India
India
passed the Prasar Bharati Act to grant this autonomy in 1990, but it was not enacted until 15 September 1997.[1] Dr. A
[...More...]

"Prasar Bharati" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Ministry Of Information And Broadcasting (India)
The Ministry of Information and Broadcasting
Broadcasting
(Ministry of I&B) is a branch of the Government of India
India
which is apex body for formulation and administration of the rules and regulations and laws relating to information, broadcasting, the press and films in India.[3] The Ministry is responsible for the administration of Prasar Bharati-the broadcasting arm of the Indian Government
[...More...]

"Ministry Of Information And Broadcasting (India)" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Doordarshan
Doordarshan
Doordarshan
(abbreviated in English as DD) is an autonomous[1] public service broadcaster founded by the Government of India, which is owned by the Broadcasting Ministry of India
India
and is one of two divisions of Prasar Bharati.[2] It is one of India's largest broadcasting organisations in terms of studio and transmitter infrastructure, having been established on 15 September 1959.[3] It also broadcasts on digital terrestrial transmitters
[...More...]

"Doordarshan" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Israeli Public Broadcasting Corporation
The Israeli Public Broadcasting Corporation[1] (IPBC; Hebrew: תאגיד השידור הישראלי‎, translit. Ta'agid HaShidur HaYisra'eli), branded as Kan (Hebrew: כאן‎, lit. 'Here'), is an Israeli statutory public corporation founded in 2014, based on the Public Broadcasting Law 2014. It was founded with the intent to replace the Israel Broadcasting Authority (IBA) after the Israeli Public Broadcasting law ordered its closure. Its debut date was postponed several times, due to the Prime Minister's objections on structure and Journalists' appointments, which led to a legal fight on court between IPBC and the government, which is still ongoing
[...More...]

"Israeli Public Broadcasting Corporation" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

picture info

Bangladesh Television
Bangladesh
Bangladesh
Television (Bengali: বাংলাদেশ টেলিভিশন), also known by the acronym BTV, is the state-owned Television network in Bangladesh. It started broadcasting as Pakistan Television
Pakistan Television
in what was then East Pakistan
East Pakistan
on 25 December 1964. It was renamed Bangladesh
Bangladesh
Television after the independence in 1971. Broadcasts in full colour started in 1980. About 2 million televisions receive transmissions from the network's 17 relay stations.[1] Bangladesh
Bangladesh
Television administrative buildingBTV has a national channel which is broadcast from Dhaka. This transmission is relayed to the whole country via local relay stations in major cities of the country. There is also a regional station located in Chittagong
Chittagong
which broadcasts local programmes in the evening
[...More...]

"Bangladesh Television" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

Channel 1 (Israel)
Channel
Channel
or channels may refer to:Contents1 In geography1.1 Australia 1.2 Europe 1.3 North America 1.4 Other places2 In science and technology2.1 In communications 2.2 Other uses in science and technology3 In business 4 In arts and entertainment 5 Other uses 6 See alsoIn geography[edit] Channel
Channel
(geography), in ph
[...More...]

"Channel 1 (Israel)" on:
Wikipedia
Google
Yahoo

KAN 11
KAN 11 (Hebrew: כאן 11‎) is a state-owned Israeli television channel founded in 2017. It belongs to the Public Broadcasting Corporation. KAN Channel was previously known as First Channel.[1][2] The channel is one of the television channels in Israel and one of six terrestrial channels in the country (along with Keshet 12, Reshet 13, Channel Ten, Channel 33 and the Knesset Channel)
[...More...]

"KAN 11" on:
Wikipedia
Google
Yahoo
.